Tekster til eftertanke

Selv om det kun er en meget forsigtig åbning af Danmark, vi har fået stillet i udsigt, er det nu, du skal have skruet op for din online markedsføring. Gerne i en fart. For dels kan du kapre kunder fra de konkurrenter, der er langsommere til at komme i gang. Og dels undgår du, at dine eksisterende kunder tror, at du ikke har overlevet nedlukningen af Danmark. Læs med, og få vores bud på, hvordan du bedst markedsfører dig online netop nu.

På trods af at der går længe endnu, før Danmark nærmer sig noget, der ligner tiden før Corona-epidemien, er det supervigtigt, at du gør dig så synlig som mulig gennem din online markedsføring, når Danmark lige så stille begynder at åbne op igen her efter påske.

Snup kunder fra konkurrenterne

Ved at være hurtig ude og øge din online synlighed ekstra meget netop nu, får du genaktiveret alle dine gamle kunder i en fart.

Men den øgede synlighed kan også betyde, at der er endnu flere, der får øje på dig og dit firma. Ja, måske kan du ligefrem få kapret kunder fra de af konkurrenterne, der ikke er så hurtigt med at få deres online markedsføring op i gear.

Disse nye kunder kan samtidig være med til at erstatte indtjeningen fra de kunder, der ikke klarede Corona-krisen.

Vis dem, at du er her endnu

Ved at være hurtigt ude med din online markedsføring undgår du også, at dine kunder måske tror, at dit firma ikke overlevede nedlukningen.

Også selv om du har været aktiv og udsendt nyhedsbreve og kørt indholds- og annoncekampagner i nedlukningsperioden.

For har dine kunder ikke kunnet køre deres virksomhed over distancen, har de måske ikke set det. Og de, der har kunnet arbejde hjemmefra, har måske ikke haft tid til at tage sig af det. Fordi de har haft rigeligt at gøre med at klare arbejdet og samtidig få den private hverdag til at hænge sammen.

Så det er nu, du skal vise dem, at du stadig er her, og at du er klar til at tage imod deres ordrer.

Kunderne er blevet mere digitale

Samtidig har corona-krisen lært os, hvor meget af både arbejds- og hverdagen vi rent faktisk kan klare online. Vi er blevet hajer til at klare alt lige fra dagligvareindkøb til møder på nettet!

Det betyder, at dine kunder er blevet mere digitalt parate – og også forventer, at du som firma er blevet det. Så tilbyder eller understøtter du ikke de online muligheder, som kunderne har vænnet sig til at bruge under krisen, risikerer du, at de vælger en af de konkurrenter, der har forstået vigtigheden af større online tilgængelighed.

Du skal gentænke din markedsføring

Så selvom Danmark nu åbner lige så stille og roligt op igen, betyder det ikke, at du bare kan fortsætte med den markedsføring, som du havde planlagt før Corona-krisen opstod. I hvert fald ikke uden at justere den til den nye virkelighed.

Start med at lade dine kunder og kundeemner genopdage din virksomhed og dens vigtigste produkter og tjenester – samt de nye online muligheder, du måske også tilbyder efter krisen.

Målret gerne dit budskab mere præcist til mindre delsegmenter frem for at skyde med spredehagl. Det gør det nemmere at ramme folk med det budskab og de produkter og tjenester, der er mest relevante for dem.

Ved at gå efter mange små målgrupper, kan du også sprede din indsats over en længere periode. Det gør det mere overkommeligt at finde plads i økonomien til markedsføringen. Samtidig kan du hurtigere få nogle data på effekten af din markedsføring.

Derved kan du løbende justere indsatsen, intensivere den dér, hvor der er behov for det og måske forsøge nye tiltag de steder, hvor du ikke opnår den ønskede effekt.

Få nye øjne på din markedsføring

Det er også nu, det er et godt tidspunkt at få nogle nye øjne på din markedsføring. At prøve noget nyt og nogle anderledes tilgange til dine kunder.

Derved kan du ikke alene genstarte din virksomhed og dens omsætning, men også få en ny og frisk tone i din markedsføring, der kan tiltrække nye kundesegmenter og vise nye takter over for de eksisterende.

Vi sidder klar med en helt ny tilgang og en helt ny måde at købe hjælp til din online markedsføring.

Brug for et godt tilbud?

Udfyld kontaktformularen, ring på 29 72 55 73
eller send en mail til info@webtextshop.dk.